ETHOS

Анонс курсу

Нове соціальне вчення для Православної Церкви

Юрій Чорноморець

Про курс

Формат: 10 онлайн лекцій-зустрічей

Дати: щовівторка і щочетверга з 8 березня до 7 квітня

Час: 19:00

Внесок за участь у курсі – 1300 грн

Анонс курсу

З 1890-х років християнське соціальне вчення поєднувало апологію традиційного суспільства з ідеалом правової соціальної держави. З 1960-х за допомогою вишуканої аргументації воно захищало традиційні цінності. З 2009 року християнська соціальна доктрина переважно сконцентрувалася на захисті людяності та вирішальному значенні солідарності та любові для проводження існування й розвитку людства.

У 2020 році Константинопольський патріархат запропонував для загального обговорення соціальну концепцію, в якій вперше в історії знайшло свій вираз власне православне деідеологізоване вчення про людину, соціум, численні соціальні проблеми, покликання Церкви в соціальній сфері. Розуміння величі та краси цього документу приходить при повільній рефлексії над кожним його розділом при співставленні з сучасними православними богословськими концепціями початку ХХІ століття. Документ дозволяє побачити, як сьогодні можливо повернути в сучасний соціальний дискурс євангельські, святоотцівські та богословські принципи без впадіння у протилежні, але однаково згубні спокуси фундаменталізму і релятивізму.

В цілому, саме документ «За життя світу. На шляху до соціального етосу Православної Церкви» є на сьогодні єдиною комплексною відповіддю на виклики постмодерну й постмодернізму: з усією серйозністю ставлячись до цих нових реалій, соціальна доктрина знаходить шляхи до бачення і практичного втілення Істини, Добра та Краси через людину і спільноти в цілісності соціуму та природи.

Додатковою особливістю курсу стане порівняльний аналіз сучасної православної соціальної доктрини з численними богословськими проектами католицизму і протестантизму, особливо з радикальною ортодоксією та християнським реалізмом.

У курсі також будуть запропоновані рефлексії щодо особливого значення документу «За життя світу» для розвитку ідей українського «відкритого православ’я».

Детальну програму курсу дивіться нижче.

Мова курсу –
українська

 

Про лектора

Авторський курс Юрія Чорноморця – професора кафедри богослов’я та релігієзнавства Національного педагогічного університету (м.Київ), доктора філософських наук, православного богослова.

Як взяти участь?

Заповнити анкету та зробити внесок за участь

Вартість – 1300 грн  

 

Напишіть нам на hello@ethos.org.ua, якщо ви маєте бажання прослухати курс, але не маєте можливості оплатити всю суму або якусь її частину. У нас є різні можливості знижок та стипендій.

 

Після зарахування оплати ми надішлемо вам на пошту лист з доступом до >zoom-сесій, а також посиланням на чат для позалекційного спілкування студентів та путівником до курсу, у якому будуть усі необхідні додаткові матеріали.

Програма курсу:


8 березня. Лекція 1. 
Чому з’являються та змінюються соціальні доктрини у християнських Церквах?

До лекції просимо прочитати «Передмову»

до документу «За життя світу. На шляху до соціального етосу Православної Церкви»

Використовуйте це посилання на документ для ознайомлення з текстами до подальших лекцій. Якщо посилання не відкривається, завантажте текст тут.

10 березня. Лекція 2Засади оновленого православного соціального вчення у православній богословській антропології початку XXI століття.

Текст: Розділ 1:  «Вступ» до документу «За життя світу».

15 березня. Лекція 3. Позиціонування Церкви стосовно суспільства та держави.

Текст – Розділ 2: «Церква у суспільній сфері».

17 березня. Лекція 4. Принципи соціального вчення Церкви стосовно збереження людського життя і шляхів розвитку особистості.

Текст – Розділ 3: «Життєвий шлях людини».

22 березня. Лекція 5. Соціальне вчення Церкви про соціальну справедливість та шляхи її досягнення.

Текст – Розділ 4: «Бідність, багатство і соціальна справедливість».

24 березня. Лекція 6. Вчення про абсолютну цінність миру, православні принципи радикального засудження насилля і право на самозахист під час війни

Текст – Розділ 5: «Війна, мир і насильство».

29 березня. Лекція 7. Соціальне вчення про екуменічний, міжрелігійний та світоглядний діалог.

Текст – Розділ 6: «Екуменічні взаємини та взаємини з іншими віросповіданнями».

31 березня. Лекція 8. Права людини та дискурси про права людини в оцінці соціального вчення Православної Церкви.

Текст – Розділ 7: «Православ’я і права людини».

5 квітня. Лекція 9. Оцінка переваг та небезпек, пов’язаних із перетворенням світу людини через досягнення науки й технологій.

Текст – Розділ 8: «Наука, технології та природний світ».

7 квітня. Лекція 10. Нове соціальне вчення та богословські оцінки перспектив подальшого розвитку людства.

Текст – Розділ 9: Висновки.