ETHOS

ЕТОС на практиці під час війни

Лекція о. Кирила Говоруна “Православна політична теологія між національною ідентичністю та імперією” в Оксфорді

В понеділок, 4 квітня, в Оксфордському університеті відбулась публічна лекція відомого українського богослова архімандрита Кирила Говоруна на тему “Православна політична теологія між національною ідентичністю та імперією”. Лекція відбулась у рамках конференції “Християнська ідентичність в національному, транснаціональному і локальному вимірах: Перспективи протестантизму, православ’я і католицизму”.

«Особисто для мене найвищою точкою будь-якої академічної карʼєри є лекція з кафедри Оксфордської університетської церкви св. Марії. Такі лекції вважаються серед найбільш значущих інтелектуальних подій університета. Під час Оксфордських патристичних конференцій, наприклад, найголовніша лекція з патристики, яка задає тренди, проголошується саме звідси. Під час перебування в Оксфорді мав честь бути запрошеним саме звідси прочитати свою лекцію про еволюцію православної політичної теології. Це запрошення отримав ще до війни. Але зараз використав цю нагоду, щоби засудити російську агресію проти України та подякувати Оксфорду за шалену підтримку українцям»

– написав отець Кирило на своєму Facebook.

Наводимо кілька цитат із лекції в перекладі на українську:

«У сучасній православній політичній теології я б виділяв два напрямки: на першому — ті, хто робить свою політичну теологію підкреслено конфесійною – часто антизахідною. Інший трек більш екуменічний і зацікавлений у політичних ідеях, які надходять із Заходу. Ті, хто йому слідує, як правило, ведуть діалог із глобальними політичними теологіями.»

«Як ми добре знаємо, західна політична теологія у повоєнний період була глибоко сформована трагедіями Другої світової війни. Кілька православних народів постраждали від звірств у цій війні. Крім того, деякі з цих народів пережили трагедії та звірства: геноциди вірмен, ассірійців та понтійців у Туреччині, сталінські чистки в Радянському Союзі, а також голод, переважно в Україні, відомий як Голодомор. Однак, на відміну від західних богословів, які створили політичну «теологію після Освенцима», православні не змогли створити власну політичну теологію «після геноцидів», «після ГУЛАГу» чи «після Голодомору». Подібні богословські роздуми досі не стоять на порядку денному православного богослов’я.»

«Нашими спільними зусиллями ми повинні де-путінізувати сучасну православну теологію… У більш загальних рисах, ми повинні переглянути всі тоталітарні теології, які виникли протягом ХХ століття. Якщо ми не засудимо їх зараз, на хвилі війни в Україні, вони будуть з’являтися знову, з недешевими наслідками для всіх нас.»

Повний запис лекції можна переглянути нижче:

Поділитись:

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on telegram
Share on whatsapp

#God against war у соцмережах:

Підписуйтесь і поширюйте.